Translate

onsdag 26 december 2012

Noblessask nr 1


God fortsättning gott folk! Innan jul var jag inne hos Lilla PysselInger och fick inspiration till att altra noblessaskar. Jag monterade isär hela noblessasken och använde dem som mall på ett cardstock.


Lite utstansade blad och de små pilliga bären tog en stund att få på plats. Och så glitterlim förstås.


Hörnen kommer från Cheery Lynn.


Vildas härliga stämplar kändes som ett bra alternativ på en chokladask.
Och jag löste låsanordningen med en magent.


Mera glitterlim!


 En spets som har legat länge i mina gömmor.

Kram
Tigeblomma




8 kommentarer:

  1. Så snygg asken blev!

    Må så gott!

    SvaraRadera
  2. Supersnygg! Tur att jag har ett par bitar kvar i en chokladask här intill, för nu blev jag gottesugen! (Och pysselsugen... har varit borta tre dagar... utan pyssel... abstinensen är svår!).

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. jättesnygg ask! Och stämpeln om "julkalorier" var ju hur bra och passande som helst :D

    SvaraRadera
  4. Ser superläckert ut!
    Ha det gott tjejen...

    SvaraRadera
  5. Å, vilken fin ask. Jag har precis ätit upp en noblessask. Men inte var den så fin.

    SvaraRadera
  6. Jättesnyggt måste genast prova själv

    SvaraRadera
  7. Tack så mycket för att du kikat in i min blogg! :)

    Dina askar är underbara!!
    Jag har oxå varit inne hos Lilla Pysselinger och blivit inspirerad att göra Noblesseaskar. Först funderade jag på om jag skulle göra som dig och montera isär kartongen. Men sen tänkte jag att jag kanske inte får ihop en jämn och fin kartong, så då bestämde jag mig för att klippa cardstockbitar och täcka den befintliga asken. Det pilligaste var insidan, ramen runt chokladen...

    Ha ett gott nytt år, hoppas det nya innebär många pysselstunder!!

    Kram Kicki

    SvaraRadera