Translate

lördag 13 augusti 2011

BRÖLLOPSKORT PÅ IMPROVISATION


Mina vänner skulle på bröllop och behövde ett bröllopskort. Det fixar jag på semestern tänkte jag. Kommer fram till semestermålet, packar upp mina pysselsaker och då inser jag att jag glömt i stort sett alla stämplar hemma. Så här är ett bröllopskort på improvisation. Hon är florist och han spelar trombon. Jag hade tur för jag hade ett papper med vintagebilder och där hittade jag den här bilden.


Rosorna har jag gjort av Sissix stans Tattered Flourals och några har jag färgat in med Distress dyna Aged Mahoney.


Jag har verkligen blivit ett fan av Graphic 45. Pappret med Barockmönstret på kommer från en tidigare ett papper som heter Pen in hand. Framsidan är också jättefin. Notpappret tror jag kommer från Graphic 45 men jag är inte säker.  Och vinylskivan kommer från collectionen som heter Curtain Call


De ville ha en ficka i kortet. Jag stansade ut kanten med EK Success Le Flower Burst Sedan stansade jag ut Sissix Heart Wings.... och färgade in dem med Distressdyna Aged Mahoney.


Och till slut så en plats att skriva på. 

Hoppas ni hittade lite inspiration. 

Väl mött!
Kram Tigerblomma

3 kommentarer:

  1. Tack för titten hos mig : )
    Ur tjusigt kort!!!

    SvaraRadera
  2. Härligt bröllopskort. Beställaren måste varit nöjd!

    SvaraRadera
  3. Det roliga var att det tydligen var mitt i prick stilmässigt!
    Då känns det bra!

    SvaraRadera