Translate

lördag 22 oktober 2011

Art Journaling


Hej! Idag tänkte jag bjuda på lite Art Journaling. Men först vill jag beklaga bildkvaliteten. 
Jag fick välja på att ha blänket från blixten eller väldigt gula bilder. Jag hoppas ni kan ha lite överseende. Här har vi den vita ursprungssidan.


Här har jag kommit en bit på väg. Jag har grundat med Gesso och sedan lagt på akrylfärger i lila, svart och så dessutom Lumiere turkos. De finns i en massa härliga färger.


Jag hittade den här urläckra bilden i en tidning för ett tag sedan och bestämde mig för att spara den. Och nu var det dags. Jag här även doodlat kanterna, jag använder gärna Sakura Soufflépennor och stämplat.


Det är Tim Holtz Bitty Grunge som jag har använt här. Och så har jag även textat lite. 


Jag ritade lite linjer i hennes hår och så fick hon ett nytt par ögon. Det skulle jag också behöva, nya ögon.

Kram Tigerblomma

2 kommentarer:

  1. älskar bilden, och färgerna. önskar jag hade samma kreativitet som min mor. KRAM!

    SvaraRadera
  2. Ohhh, lövli! När jag blir stor ska jag också artjournalla. Artjournalinga. Artjourna. Det där!

    SvaraRadera