Translate

lördag 10 december 2011

En enkel juldekoration


När jag var liten så bodde jag utomlands ett år. När vi kom tillbaka så närmade sig julen men mycket av våra saker hade fortfarande inte kommit fram, däribland juldekrationerna. Det fanns inte så mycket pengar över att köpa nya, så min mamma köpte röd kartong och så klippte vi ut mängder med röda hjärtan. Det blev så fint. Och än idag så älskar jag röda hjärtan i julgranen. Det måste med andra ord inte vara dyrt för att få fina juldekorationer.

Idag visar jag en billig och enkel juldekoration. Jag har tagit en toarulle och klippt isär den i den linje som blir när den rullas ihop. Sen har jag lagt spetsarna på 1cm strecket på skärmaskinen. och skurit och sen vände jag på den och gjorde samma sak åt andra hållet. Nu så la jag den platt mot bordet och tejpade fast snöflingor på utsidan. När det var gjort så täckte jag både ut och insidan med aluminiumtejp och sedan så gnuggade jag. Färgade in hela kalaset med vit akrylfärg och gnuggade bort överflödet. En öljett i toppen och så lite bling.

Det här kan ju varieras i all oändlighet!

Lycka till!
Kram
Tigerblomma

1 kommentar: