Translate

måndag 12 december 2011

När livet tar en ny vändning


Så händer det där ofattbara, det som inte får hända. Ditt barn blir sjukt och det visar sig vara en kronisk sjukdom. Den går att leva med, till och med bra. Men jag befinner mig i gränslandet mellan ofattbar lättnad och samtidigt en sorg över att hon aldrig blir helt fri igen. Mest av allt är jag tacksam och lättad men man måste ändå tillåta sig att känna sorg också. 

Här är bilder på ett julkort jag gjorde under vår sjukhusvistelse. Vet inte om den kanske säger något om min sinnestämning. Fotot är tyvärr inte det bästa då det är fotat en väldigt mulen dag. 


Duvan är lackad med crackel accent vilket inte framgår så tydligt.

Kram
Tigerblomma

6 kommentarer:

  1. vilket vackert kort! Jag fint du skriver och sorligt mee. Min systers dotter har oxå fått en sjukdom som hon får leva med hela livet, det är så sorligt då barn blir drabbade. Kram till dig!!

    SvaraRadera
  2. Jättefint kort! Skickar en stor kram till dig och din dotter och tycker ändå att du skrivit så fint att det går att leva med den, till och med bra. Det låter ändå trösterikt.

    SvaraRadera
  3. For et lekkert kort!

    Stor klem til deg og dine. Forstår godt at du sliter mellom sorg og takknemlighet. Ikke lett når det er barna det blir noe med!

    SvaraRadera
  4. så vacker!!! jag älskar skapelser som visar känslor, som har ett annat djup!
    tack för att du delar med dig!!!!!

    SvaraRadera
  5. Så fint kort! Sänder en stor kram!!

    Lena

    SvaraRadera
  6. Fint kort! Som alltid ;-)
    Min dotter blev sjuk när hon var 12 år, en kronisk sjukdom det med. Efter år av testande av olika mediciner har hon fått något som fungerar riktigt bra och hon kan leva ett bra liv utan symptom. Det tar mycket krafter att stå bredvid och inte kunna göra något för sitt barn. Men vet ju att vi har förmånen att bo i ett av världens bästa länder när det gäller sjukvård, så dom får ju det bästa som går att få! Stor kram till dig och din dotter. Tänker på er.
    Vivi-Ann

    SvaraRadera